tanjaenrobert.reismee.nl

San Francisco (5)

Nou , ik ben weer op de been, maar niet van harte. Het koude en warme zweet loopt tappelings over hoofd en rug, maar we gaan door! Moet ook wel, want we willen morgen naar huis. De Chinese dokter, die me overigens heeft geleerd hoe ik mijn neus moet snuiten, zei gisteren, dat als de koorts niet weg was ik maarterug moest komen dan kreeg ik een 'shot'. Vanmorgen heel even overwogen, maar niet gedaan. Ik heb een fantastische nurse die constant voor mij klaar staat, ze is echt geweldig. Dat ze alleen de stad ingaat met een creditcard neem ik op de koop toe. Heeft ze verdiend.

Tja, het zit er weer op, morgenochtend met taxi naar vluchthaven en om 2.00pm de lucht in; zondagochtend om 09.00u Nederlandse tijd komen we aan op Schiphol. Het waren twee fantastisch weken; heel veel gezien, heel veel gedaan, heel veel genoten. Een echte vakantie dus.

We kunnen niet zeggen, dat was het allerleukste en/of allermooiste. We hebben beiden onze favorieten. Ik vond San Diego geweldig en Monterey met onze lange fietstocht adembenemend. Tanja gaat meer voor San Francisco.

De trip zelf was toppie. In het begin wat gehannes met de auto, maar verder geen problems. San Diego; leuke stad met een heel ontspannen sfeer; Venice on the beach met al die weirdo's en even verderop Santa Monica het sjieke strand; Santa Barbara, waar voor onze ogen een paar hippies in de boeien werden geslagen; San Simeon met Hearst Castle, de so called American Dream; Monterey-Seaside, prachtige omgeving, fraaie fietstocht (Clint Eastwood in Carmel niet gespot); Santa Cruz, de Giant Dipper (rollercoaster) en San Francisco.

Veel rare mensen gezien, ook veel bedelaars. Mensen die op de stoep staan, zitten of liggen met een kartonnetje waarop staat dat ze geld nodig hebben voor eten, maar ook voor gaz. Anders kunnen ze hun American Dream niet halen.In Monterey prachtige huizen gezien, opvallend veel Ferrari's, maar ook veel huizen die te koop staan. En garageverkopen, daar zijn ze dol op. De Amerikaan zelf heeft het niet al te best. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want we waren op Pebble Beach Golfcourse(Monterey) en daar barstte het van de rijkelui. En ook de (oudere) Amerikanen die we tegenkwamen in de hotels waren niet onbemiddeld.

Bij vrijwel elk hotel hadden we een (buiten-)zwembad, alleen niet in Venice (zaten we pal aan 'mother ocean') Santa Barbara (ook vlakbij het strand) en in San Francisco. En ik heb ze allemaal uitgeprobeerd. Waarschijnlijk heb ik daar dan ook een of andere smerige infectie opgelopen, wat ten koste ging van SF. Het weer is buitengewoon goed geweest; zelfs in SF was het eindelijk goed weer. Wel steekt in SF al vrij vroeg in de middag een frisse wind de kop op.

SF is een relaxte stad, hele grote hoogteverschillen (de steilste straat is Filbert Street met 31%); ook bezienswaardig is Lombard Street: 8 haarspeldbochten om de steilte te overwinnen. In het trammetje hebben we niet gezeten en Alcatraz hebben we niet bezocht; veel te druk; het stikt hier van de toeristen. Dat was in San Diego en de andere plaatsen veel minder.

Waar het kon hebben wegefietst. Nu willen we naar huis en een ambulance bij Schiphol is niet nodig. Jammer dat we niet optimaal van SF hebben kunnen genieten.

gr.T&R

Reacties

Reacties

Thijs

Nog maar een keer naar SF dan. En dan misschien richting het noorden richting Canada, Schijnt ook erg de moeite waar te zijn. En nu de volgende vakantie plannen?
Goede thuisreis
Thijs

Ome Bep van Mokum

Behouden vlucht. Later Bep

Boudewijn

Bedankt dat we mee mochten reizen. Goede reis terug en tot snel...Hole 7 op La Salle is weer gemaaid!

Dick

De les die je hiervan kunt leren Robert is dat je alleen alles wat in een glas zit kan drinken.
Goede reis terug beide.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!