tanjaenrobert.reismee.nl

San Francisco

hatsjooooo

Laughing

We zijn in SF at least. Een voorspoedige reis langs weer uitgestrekte velden met artichokes and so on. Koffie gedronken langs de highway 1 in een oude locomotief (!). Hoe dichter we bij SF kwamen, hoe mistiger het werd, maar ... tegen de tijd dat we de zesbaans weg (aan beide zijden) opreden met in de verte SF loste de mist op als bij toverslag. Natuurlijk wilde ik met die Ford Explorer over de Golden Gate Bridge en natuurlijk wilde Tanja dat ding zsm inleveren. Ik won deze keer. Over de Bridge, zonder mist. Prachtige ervaring.

Daarna naar Bush Street waar op 863 ons hotel is en op 750 Alamo Rent-a-car. Tanja en bagage bij hotel afgezet en toen doorgereden naar 750 Alamo. Erg heuvelachtig hier trouwens! Auto ingeleverd, Tanja weer blij. Ze blijft erbij dat de car iets mankeerde, want waarom laten ze ons met een dubbel zo hoge autohuur van San Diego naar SF rijden zonder bijbetaling? Daar heeft ze een punt, maar maakt niet uit, we zijn er! Overigens had onze auto zoals jullie weten alleen een kentekenplaat achter en wel uit 'Alberta'. De enige die we in de wijde omstreken gezien hebben.

We zitten in een pittoresk hotelletje, doet een beetje Frans aan.

Op ons Queensbed lag tussen de kussens een beertje, lief he. Verder van alle gemakken voorzien, ook een open haard die je met een 'lichtschakelaar' aanzet. Gek zijn ze die Amerikanen. Een open haard, wie komt daar om op de warmste dag van het jaar?? Nou ja, wijzelf zijn ook een beetje van de ratten besnuffeld, want we hebben vanmiddag twee winterjassen gekocht bij Macy's. Onze zonen willen ook graag nieuwe (ski-)jassen, extra tas dus op de terugweg. Nu nog effe door de douane

Wink

Om klokke 5 was het wijnproeverij met horsd'oevres in het hotel (schijnt elke avond te zijn en bij de prijs inbegrepen ook nog!). Nou, lekker een paar wijntjes weggegoocheld en wat gekeuveld met (rijke) Amerikanen 'die ook even SF doen'. China Town is hier om de hoek, dus na de Vietnamees, de Koreaan en de Tai misstaat een echte Chinees niet. We moesten wel wat bergjes op en af. Een oudere Chinese vrouw deed ons voor hoe je een berg opgaat: achterstevoren. Gelukkig zijn we gezond van lijf en leden en gingen sprintend de bergen op en af en zongen daarbij een passend lied. Nee hoor, het was geen kattepis, wat een hoogteverschillen hier, als je de trammetjes hier ziet en hoort zuchten en steunen!

Het is nu half negen hier; dubbele espresso en daarna terug naar hotel. We blijven hier tot zaterdagochtend en we gaan nog oh zoveel doen en ontdekken. We will keep you all posted!

gr.R&T

Herman

Mooi man... ontving gisteravond je SMS
Tanja en auto's... dat wordt nooit wat
Die kentekenplaat uit Alberta (Canada) verklaart waarschijnlijk dat er alleen achter een zat, dat zal daar wel toegestaan zijn. Die auto's van Alamo circuleren natuurlijk door heel Noord-Amerika, die hoeven echt niet meer terug naar de plaats waar je hem heb opgehaald...
Veel plezier nog de resterende dagen.

Ome Bep van Mokum

Ga je nog naar Alcatraz? Heb daar nog 'n koffer staan