tanjaenrobert.reismee.nl

San Francisco (2)

Hallo, goed geslapen? Ik wel, Tanja niet; bed is niet datgene dat wij gewend zijn; ach, het is maar voor 4 nachten. Ontbijt was verrassend goed (naar Amerikaanse maatstaven).

En toen, tja, wat gaan we doen vandaag? We hebben besloten tickets te kopen voor zo'n stomme sightseeing bus, die je in iedere grote stad ziet rijden. Ook in de dierentuin van San Diego hebben we dat gedaan en eerlijk is eerlijk, het is ons goed bevallen. Je ziet tenminste alles en loopt niet de blaren op je voetjes. Dus huppetee, ook in SF met de toeristenbus. Op het bovendek in het zonnetje. Het is hier zo'n beetje de warmste dag van het jaar en er komen nog een paar van die dagen (79 Fahrenheit en hoger, zoek zelf maar ff uit wat dat in celsius is). De busrit was eigenlijk prima, maar die Amerikaanse gids en zo'n zingende busdriver, verschrikkelijk, maar ja, dat krijg je erbij.

Halverwege zijn we uitgestapt, Golden Gate Park, met oa Japanse theetuin. Fraai park en erg rustgevend (goed voor mij, moet volgende week weer aan de bak! Ook voor Tanja, die kreeg accuut yoga-aspiraties). Weer op de bus 'gehopt' en over Golden Gate Bridge hin-und-her. Was wel fris met een straffe wind. Cap van San Diego Pasers had ik uit voorzorg al afgedaan, maar zonnebrillen moesten we echt vasthouden. Daarna naar Fisherman's Wharf, waar oa de boten naar Alcatraz vertrekken.

Gezien het enorme aantal mensen die daar stond te dringen, hebben wij besloten van een bezoek af te zien. Volgende keer maar. Van 'ome Bep van Mokum' begrepen dat ie op Alcatraz nog wat heeft achtergelaten; moet ie zelf maar ophalen, sorry mate.

Alcatraz dawn 2005-01-07.jpg

Na het laatste deel van de busreis kwamen we weer terug op het startpunt, Union Square. Bij Levi's binnengeweest en daar wist Tanja een real Levi's te scoren voor $ 19,95, dat kan toch niet? Heeft ze gelijk ook maar een leren Levi's riem gekocht, $ 10,79, absurde bedragen.

Het fietsen hier hebben we metpijn in ons hart geschrapt van onze to-do list; het is hier echt te heuvelachtig. En achteruit fietsend de berg op is nog niemand gelukt(zie oude Chinese in verhaal gisteren).

Nu ergens in een cafe waar je kunt internetten, met een diet-coke en een cold ice-tea. We verheugen ons al op ons vijfuurtje: koele witte chardonnay en/of sauvignon uit California.

Wat we vanavond gaan doen? Geen idee, lekker eten en nog een beetje giegelen van de witte en rode wijn. Je hoort het!

gr.T&R

Dick

Misschien hebben ze voor een zacht prijsje ook nog wel een Smith&Wesson 500 Magnum Revolver in de aanbieding... leuk voor op de muur. In dat geval ook nog even de douane door :-)

edwin van Hees

79 Fahrenheit is 26,1 Celsius. Als ik me goed herinner hebben we dat hier in het voorjaar ook gehad.........
En als je die Smith&Wesson meeneemt, vergeet dan niet de "...10-scherpe patronen...", maar dat zal inderdaad enige creativiteit bij de douane vereisen!

Ome Bep van Mokum

Hier schieten ze met mortieren op het gebouw van het
Kantongerecht a/d Parnassusweg, geen dooie, glas
ravage en schrik bij de medewerkers, waarom ??
nog niet bekend groet Bep

Ita

Klinkt allemaal heel aanlokkelijk, jammer dat wij hier gewoon aan het werk zijn!! Hebben jullie die prachtig, gekleurde Victoriaanse huizen gespot, they're fantastic!
Enne die steile Lombard Street, hebben jullie die wél achterstevoren gelopen? In die Chinese tuin liepen we met Karlijn, toen ±2 jaar oud en zooo blond, en die Chinezen maar roepen: picture, picture. Er valt nog een hoop te zien, veel plezier!!!