tanjaenrobert.reismee.nl

Santa Cruz

Hi there folks, how are you doing?

Vanmorgen ontbeten met twee mensen uit Nieuw-Zeeland; zij heeft een Indonesische moeder en Utrechtse vader. Zij zelf heeft nooit in Nederland gewoond, maar zij en haar man spraken goed Nederlands. Gisteren waren ze bij 1 van hun studerende zoons in Pasadena geweest, nu op doorreis naar San Francisco. Donderdag weer terug naar Nieuw Zeeland, Noorder-eiland. Ze vertelden ons dat ze daar bezig zijn met een bike-trail van noord naar zuid, dus tegen de tijd dat wij komen zijn ze wellicht klaar!

Vandaag in Santa Cruz rondgebanjerd. Geen fiets gehuurd deze keer, want die waren niet naar onze zin. Lopen dus. Erg ver hoefden we niet, strand ligt vlakbij hotel. Gezellige drukte op en rond het strand: beach volleybal, vissers, zwemmers, surfers, mensen die rondlopen en kijken net als wij. We kwamen al gauw bij the Boardwalk, een grote kermisattractie aan het strand. De achtbaan, de allergrootste en oudste (85 jaar) attractie, hebben wij saampjes 'gedaan'. Nou, dat was voorlopig voor het laatst, wat een pokkeding.

Lekker gegeten in een strandtent en daarna over de pier geslenterd. Fantastisch weer en vele dieren gespot: pelikanen, meeuwen in alle soorten en maten, zeehonden en zelfs een setje dolfijnen! Even naar een soccer-wedstrijd (dames/meisjes) gekeken en daarna ingecheckt. Nog effe gezwommen en aan het zwembad gelegen. Heerlijk.

Net gegeten bij de Thai. Deze tijd op straat lopen is niet aan te raden vinden wij; veel weido's en opgeschoten goed dat rondhangt. Je wordt niet lastig gevallen, maar erg prettig is het niet.

Morgen naar San Fran; erg benieuwd

Cool

kind regards, T&R

Rob

Een bike-trail van noord naar zuid op het noordereiland? Dat is dan een flinke: ongeveer 1000 kilometer.

Dick

Ieder land heeft zo zijn eigen avond/nachtleven begrijp ik.... zou een keertje uitslapen en eens een nachtje doorhalen.... misschien een geweldige ervaring, je bent er toch.. Leuke verhalen maar is dit allemaal niet een beetje te saai aan het worden voor jullie?

Edwin van Hees

Tanja in een roller-coaster............!!??? Grensverleggend! Misschien dat ze als ze terug is ook bij mij in de auto durft te zitten!!!!!!!!! Veel plezier!

yolanda

jemig, wat kan het leven toch zwaar zijn. Ik heb medelijden met jullie. Ik voel wel een uitdaging aankomen: 1000 km fietsen in Nieuw Zeeland. Het wordt wel vervroegd met pensoien denk ik. Have Fan in San Fan

Ronald

Hallo, hier jullie lievelingszoon... Hebben jullie al een Ipadje2 binnen? Of begint het echte shoppen pas is San Fran?

Boudewijn

In die rollercoaster zeker je laatste haren verloren??

Thijs

Fietsen in NZ? Ik weet het zo net nog niet, het is erg heuvelachtig. Beter lekker met de auto toeren, druk op de weg is het daar toch niet.
Geniet nog maar even lekker daar.