tanjaenrobert.reismee.nl

Monterey-Seaside

Here we are again!

Vanmorgen na een goed ontbijt vertrokken. Onderweg de sea-elefants gezien en vastgelegd voor het nageslacht.

Eerst nog een stuk op 101 North, na een uurtje op highway 1 California-North. Een prachtige weg; het schiet niet op, maar wel erg fraaie uitzichten. Gelukkig zijn er vele 'vista's' waar je kunt parkeren en je foto's kunt maken. Veel 'knabbel & babbel's' liepen er op de vista's rond, op zoek naar eten. Op een vista stond een rode Corvette cabrio met een Nederlands stel,man achter het stuur en vrouw naast de auto. Het stel had ruzie en waande zich onbespied en ach, niemand kon hen verstaan, toch? Nou, wij wel hoor, nou ja, Tanja dan, ik heb een hoorstoornis. Maar goed, het kwam erop neer dat de man 'moest veranderen'. Toen we een klein half uur later terugkwamen stond die slabek nog naast de auto te fulmineren tegen die sufferd. Bijna hadden we er iets van gezegd, maar je weet het, bemoei je er niet mee

Wink

Regelmatig zijn we uit de auto geweest om te genieten van de prachtige vergezichten. De weg was aan onze kant, richting noorden, betrekkelijk rustig. De lunch hebben we genoten in restaurant Nefente te Big Sur. Lekkere burger verorberd en weer een mooi uitzicht.

Opvallend is het aantal fietsers dat we op de highway 1 tegen kwamen. Richting noorden slechts 1, richting zuiden wel 30; zowel vakantiefietsers met bepakking als wielrenners. De weg leent zich niet echt voor fietsers vonden wij, en wij kunnen het weten. Neemt niet weg dat wij veel respect hadden voor de fietsers.

We zitten nu in Seaside, hotelletje aan de buitenkant van de stad, tussen de autocentra en grote winkels. Al het andere was vol helaas. We blijven hier twee dagen. Morgen fietsen huren en Monterey en Carmel-on-the-sea bezichtigen en natuurlijk de prachtige golfclubs, zoals Pebble Beach.

gr. Robert & Tanja

ome Bep van Mokum

Jammer je hebt hier het 70 jarig bestaan van Febo gemist, gratis patat, kroket en ijs, jaaaa en je moet ze daar eens vertellen van de Kapsalon, 1800 calorieen
nou veel plezier groet Bep