tanjaenrobert.reismee.nl

Venice Beach

Vanmorgen vertrokken uit San Diego. Eerst onze huurauto opgehaald, een vreselijk grote Ford. Gelukkig met gps, anders waren we hier nu nog niet geweest.Iedereen weet dat Tanjaautorijden niet echt leuk vindt, maar gelukkig viel het enigzins mee. Overigens hebben we waarschijnlijkonze eerste bekeuring te pakken. We reden over een tolweg ($3) en omdat het niet echt goed aangegeven stond waar we moesten betalen, reden we de 'TOLL PASS' voorbij en hebben dusverzuimd te betalen. Hoeveel ons dit ritje gaat kosten weten we nog niet. Iemand hier in het hotel suggereerde iets van $75. Is natuurlijk eeuwig zonde.

Om half 1 kwamen we aan in Venice Beach; even zoeken naar het hotel, maar een plaatje hoor!

Pal aan het strand, kamer met zeezicht en een manager die ons op zijn Amerikaans wegwijs maakte in 'zijn' hotel. Hij wees ons direct op enige bezienswaardigheden zoals 'mother ocean', de pier, the bike track naar Santa Monica (en als je verder wil naarde andere kant van de baai: Malibu), the Venice canals, enfin, genoeg te doen dus. Even de spullen uit onze megaFord gehaald, sandwich Californiagegeten, fiets gehuurd en karren maar.

Eerst langs Venice; veel oude hippies en wat minder bedeelden, die muziek maakten en waar verkochten. Ze hadden hun hele hebben en houden bij zich: slaapzakken, kleding (net gewassen en aan de lijn te drogen gehangen) en allemaal zooi. Levendig, gezellig, een look-a-like Christiania in Kopenhagen. Een paar kilometer verder Santa Monica; net als Venice Beach een enorm breed, schoon strand, maar andere mensen, andere huizen etc. Op Santa Monica pier geweest: Amerika zoals Amerika is; reuzenrad, kermisattracties, speelhal, veel winkeltjes, muziek, artiesten en kunstenaars, beetje jaren 70, vergane glorie.

Nog even 'onze' pier, Venice Beach, opgefietst en daarna naar the canals. Nou ja, canals, Venice zou graag Venetie van US zijn, maar met deze aanfluiting gaan ze het niet redden. Dat ze hier trots op kunnen zijn, is voor ons onbegrijpelijk. Giethoorn is 10x mooier, laat staan Mokum!

Na twee uur trappen hadden we gezien wat we wilden zien en hebben de fietsen teruggebracht. Onderweg naar het hotel biertjes gekocht, waarvan we er eentje (ieder 1) op ons terras hebben genuttigd, genietend van een prachtig uitzicht op mother ocean, the Pacific. Tussen ons terras en het brede strand loopt alleen een voet- en een fietspad. Dichter aanhet strand kun je niet zitten, toch? Dit alles geeft ons het ultieme Californie-gevoel

Cool
Laughing

Vanavond proberen we een pizzaatje te scoren, maar ach, het zal weleen etentje in een restaurant aan het water worden. Gisteren lukte het ook al niet met die pizza, waarom zou het vanavond wel lukken?

Morgen trekken we door naar Santa Barbara over de famous kustweg, Pacific highway 1. Volgens de gps doen we er nog geen2 uur over, dus misschien uitslapen? Wakker worden bij ruizende palmen en golven, een stralend zonnetje? Wat wil een mensnog meer?

Je hoort nader!

gr. Tanja & Robert

Dick

Als ik de mooie verhalen lees krijg ik zo'n dubbel gevoel over de USA. Een prachtig land om door te reizen alleen jammer dat er van die onechte amerikanen wonen. tja..... whats new. Have fun!!!!

Kirsten

Hotelletje aan het strand mmmmm klinkt heerlijk!
Tan, ben je nog langs muscle beach gefietst? echt iets voor jou :) nog veel plezier!! xx

Edwin van Hees

Edwin van Hees

Klinkt allemaal geweldig: foto's van het strand zien er uitnodigend uit! Ga zelf vandaag 3-dagen naar Valencia (werk hoor!!!). Enjoy your stay in All American USA!!

Yolanda

Als het de bedoeling is om ons hier in dit herfstachtge land jaloers te maken, dan lukt dat aardig.
Bedankt. Mocht die pizza niet gaan lukken dan bij thuiskomst maar naar Gianni.

have fun verder.

Ome Bep van Mokum

Venice Beach stond in de krant, in de avond niet komen
bloedlink, maar de moorden nemen iets af werd gezegd
veel plezier verder in het obesitasland

Stephan

Tip voor Santa Barbara: kleine zoo dicht aan de kust, wordt gesponsord door de lokale notabelen (en die heb je daar wel!...)
Destijds liep er een giraf rond die een gebroken nek had... (geen grap!)
Raar maar mooi land!

Veel plezier verder

Margaret van Leeuwen-Jaspers

He, ik ben jullie verhalen aan het lezen en de foto's erbij. Jullie zijn weer in mooie gebieden bezig!! Ik dacht dat jullie niet zouden gaan fietsen, toch maar weer gedaan, goed hoor van jullie. Met fietsen zie je toch alles veel beter dan in de auto. GENIETSE verder!!!

Ita

Goh Tan, als je niet met een auto was gegaan, had je alles moeten fietsen en had je niet (redelijk) ontspannen kunnen genieten van de mooie uitzichten en de verrassende plaatsen langs de route. Het enige wat je kunt raken is een eekhoorn (squarel?)met hondsdolheid op een parkeerplaats offe zijn jullie al een roadrunner tegengekomen? Kerstwinkel in San Fransisco, maak je koffer maar vast leeg (als tie nog bestaat). Veel plezier......bofkonten!!!