tanjaenrobert.reismee.nl

San Diego 2

Okay Caroline, het is duidelijk,jij kent de voordelen van een luisterboek niet. Aangezien wij regelmatig op vakantie gaan en ik erg van verhalen houd, maar me niet rot wil sjouwen aan boeken, is voor mij het luisterboek de perfecte uitvinding. Je weet niet hoe heerlijk het is om lekker in het zonnetje te liggen met je ogen dicht en te genieten van een goed verhaal. Jezou 't eens moeten proberen!

Vandaag was weer een fantastische zomerdag. We zijn vandaag naar Balbao-Parc geweest. Eerst hebben we de tuinen bezocht, echt heel mooi ...

... en daarna de Zoo. Wij vonden de Zoo een beetje tegenvallen.

San Diego Zoo
San Diego Zoo

De oppervlakte met bomen en planten is erg mooi, maar de plaatsen waar de dieren leven vonden wij wat minder. Ik vind dat de dieren in Burgers Zooer dan beter bij staan. Musea hebben we niet bezocht. We hadden genoeg gezien en gelopen. Tijd om naar de stad terug te gaan om te shoppen en voor een drankje.

Aan11 septemberis ook hier in San Diego veel aandacht besteed. Het is al dagen op allerlei zenders op tv. Het personeel loopt vandaag allemaal met een bloem in hun jasje. In de stad hangen borden met dat 11 septemberniet vergeten wordt.

Wat we vanavond gaan doen is nog niet bekend, maar waarschijnlijk ergens lekker eten (fish? aan het water en genieten van de zonsondergang).

Dat van die zonsondergang is niet gelukt, hij/zij was al weg achter de horizon. Fish eten is wel gelukt en wel in het most famous fishrestaurant in San Diego.

'Welcome to Anthony's Fish Grotto
Voted the Best San Diego Seafood Restaurant'

Ons verwachtingspatroon van het restaurant was anders ... korte broeken, kids, petjes, hoeden, slippers, opengewerkte (zeer degelijke)sandalen en zelfs iemand in het uniform van de Fire Department. Een soort McDonalds/Burger King; eten was goed, maar de entourage was 3x niks. Wel leuk om om je heen te kijken hoe Amerika eet en drinkt en de zondagavond doorbrengt. De bediening liep rond met grote jugs met water + ijs, apple juice + ijs, cola + ijs en goot overal steeds de zeer grote glazen vol, vrijwel niemand dronk wat anders; wij wel, een karafje droge witte wijn. Misschien waren juist wij degene die opvielen ...

'Hi guys, how're you doing?' Drie dagen US, we blijven ons verbazen. Zouden we eigenlijk niet moeten doen, maar we ontkomen er niet aan. Alles is groot (big, large): de glazen, de trein (Amtrak, die hier dwars door de stad rijdt), de auto's van Amerikaanse makelij, ons kingside bed, de urinoirs, echt alles. 65-plusserswerken, omdat pensioen niet bestaat of te weinig is; veel bedelaars en daklozen die vuilnisbakken checken op eetbare, dan wel 'waardevolle' zaken; merendeel van auto's is niet Amerikaans, maar vooral Japans (middenklassers); weinig Amerikanen in de echte shop-gelegenheden, schuldencrisis slaat ook hier toe.

Nou ben ik (Robert)best wel 'aan de maat', maar hier val ik in het niet bij zowel mannen als vrouwen. Wat enorm veel 'volslanke'personen, ook kinderen. Een bijzonder land met bijzondere mensen, maar wel fantastisch om hier te zijn!

Hoop dat we deze nacht eens niet wakker liggen; nog steedsjet-lag. En morgen de laatse dag hier en dan op naar San Francisco met tussenstops in Venice, Santa Barbara, San Simeon, Monterey, San Jose. We zijn vreselijk benieuwd

Cool
!

Tanja & Robert

Thijs

Have a good trip!

Stephan

Travelers, let bij San Simeon op de zee-olifanten op het strand! Wordt volgens mij met borden aangegeven.
Jammer dat Sacremento iets uit de route ligt, want dat is ook een aanrader.
Veel plezier..........

Ita

Wat heerlijk om zo'n 'lang' verhaal te lezen. Tis beeldend voor de anderen die ook in Amerika zijn geweest. Goede reis, geniet vd mooi uitzichten en de
gezellige plaatsen. Rijdt voorzichtig, te hard lukt sowieso niet, er wordt streng gecontroleerd.
San Francisco, here they come!!!

Ankie

haha welcome in the USA.......Enjoy San Francisco, en weer benieuwd naar jullie avonturen, goeie reis verder.