tanjaenrobert.reismee.nl

Kopenhagen - Ede

Bijna een week lang hebben we in Kopenhagen gezeten, geweldig! De eerste drie dagen zaten weop een km ofzes van het centrum, de laatste vier dagen vlakbij de zeemeermin, den Lille Havfrueen het koninklijk paleis Amalienborg.

Op leuke terrassen vertoefd (ons favoriete terras lag aan het water bij Skuespillhuset, theater), Nyhavn etc. Lekker gegeten bij 'Kanalen' en 'Orangeriet',slecht bij 'Cassiopeia' (wel een fantastische locatie, maar dat kun je niet eten).

Geshopt bij 'Magazin' (soort Bijenkorf) en bij legio schoenen- en kledingwinkels. Prachtige design gespot: gebruiksartikelen, meubilair, glas ed. Mooie winkels. Stad stond 'vol' met olifanten, een of andere expositie. Wel leuk om te zien. Vanaf vrijdagmiddag tot zondagavond reden (vracht-)auto's, legerjeepsen tractoren vol met zingende en schreeuwende abituriënten door de stad. Ze vierden datze de middelbare school hebben afgerond en volgend schooljaar gaan studeren en ze dronken geen limonade ...

Laughing

Op 'Rundetaarn', van oorsprong een astronomische observatietoren,geklommen met een fantastisch uitzicht over de stad; in de vrijstaat Christiania rondgelopen; gefietst naar Havnestrand, een strand in de haven;wisseling van de wacht bij Amalienborg meegemaakt; Tivoli bezocht uiteraard!

We hebben de stad kris-kras doorgefietst. Kopenhagen leent zich daar uitstekend voor; stad is relaxed, lijkt op Amsterdam (dus ook in Kopenhagen vele [weg]opbrekingen vanwege bouw-, verbouw- en herstelwerkzaamheden), veel kroegen, eettentjes en terrassen. Bier is uitstekend, maar wel duurder dan in Nederland.

Kortom, erg genoten van zeven dagen Kopenhagen, net als dedrie dagen Berlijn in het begin van ons tripje. Maandagavond 18.20u vertrok de Cityline vanaf Hovedbanegarden (centraal station) naar Basel/Amsterdam. Dinsdagochtend rond half 10 kwamen we aan in Arnhem. Half uurtje later waren we thuis. Toch ook weer lekker!

Wat het volgend jaar gaat worden weten we nog niet. Wel een fietstrip met meer afwisseling; (dennen-)bossen en meren hebben we nu voorlopig wel gezien en zoveel wind als op de Deense eilanden Falster en Sjaelland willen we vermijden. Jullie horen nader. Leuk dat jullie 'meefietsten'. Zullen we afspreken tot volgend jaar?

gr.Tanja & Robert

Thijs

Als het een beetje meezit gaan we in het echt een stukje meefietsen. Lijkt ons leuk

Yolanda

Nou het was weer fijn hoor om mee te fietsen.
Toch maar eens naar Kopenhagen.
Natuurlijk fietsen we volgend jaar weer mee.
Ik heb mijn fietsbroek al klaar liggen.

Toch vind ik het gezelliger dat ik je weer in je Yogakleedje zie.

Groeten
Yolanda

Margaret

Hoi Tanja en Robert, goh ik vind dat jullie grote afstanden hebben gedaan hoor, leuk om dit zo mee te mogen volgen en foto's van gebieden te zien waar ik nog niet geweest ben. Ik doe het liever op de motor dan op de fiets. Maar ik vind het wel leuk om jullie volgend jaar weer te mogen volgen. groetjes Margaret

Arjen en Caroline

Prachtig ook om alle foto's te zien. Nu nog wachten op het fotoboek maar dat zal ook wel weer prima voor elkaar komen.
Horen graag, op den duur, de plannen voor volgend jaar en wie weet fietsen we weer een stukje met jullie mee. (het liefst in een mooie stad)
Geniet nu maar weer even van het gewone leven.

Liefs Arjen en Caroline