tanjaenrobert.reismee.nl

Kopenhagen, Louisiana

Niet zo vroeg uit de veren (ik mocht uitslapen!!), douchen en weer een goed ontbijt. Gisterenavond hadden we al besloten om vandaag naar Louisiana te gaan, een museum ('probably the most beautiful museum in the world') in Humlebæk. Hup, op de fiets, treinkaartjes kopen. Nou, het was fantastisch. Er is een permanente tentoonstelling met werken van oa P. Picasso (wie kent hem niet?), maar daarnaast zijn er wisselende exposities. Waar wij voor kwamen was architectuur. Erg fraai met ook veel Hollandse werken, oa Inntel Hotel Amsterdam-Zaandam 2010 van WAM architecten, je weet wel van al die opgestapelde Zaanse huizen. Daarbij was het vandaag ook fantastisch weer. Lekker buiten geluncht en genoten van het prachtige uitzicht vanaf de museumtuin aan het water.

Na uurtje of drie hadden zelfs wij het wel gezien en zochten de trein weer op terug naar Kopenhagen. Shoppen, één van mijn favoriete bezigheden, op Strøget en Lille Kongsgade. Wat mij wel aanstond was het schuim happen op een terrasje, pal in de zon. Daarna een restaurant gereserveerdom in hetweekend te dineren. Het was inmiddels 17.30u geweest en de maagjes rommelden. Hakkebøffer gegeten, lekker man

Tongue out
!

Morgen naar Malmø.

nauwelijks gefietst vandaag ...

Tanja & Robert

Reacties

Reacties

Ronald

Dit zijn toch geen vakanties voor jullie... Jullie moeten afzien op onverharde wegen en niet alleen maar relaxen, lees: bier drinken. Ik verwacht een taaie laatste week, anders is de vakantie niet geslaagd!

kirsten

wat superleuk om jullie belevenissen weer te volgen, ik lees het met plezier! maar heb ik wat gemist of hebben jullie helemaal geen midsommer festen gevierd??? nou ja, museumpje en terrasje pakken, shoppen... ook niet verkeerd...nog veel plezier in småland...uh københavn! X

Yolanda

Het begint nu toch ernstig op een luie vakantie te lijken zeg. Ik wil verhalen waar je de zweetdruppels ruikt, de pijn in je kont voelt, waar de bergen te hoog en de afdalingen te snel zijn. Ik ruik vooral bier, eten en lui zweet. Ik gun het jullie wel hoor.Have fun verder. Yolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!