tanjaenrobert.reismee.nl

Kopenhagen, de langste dag

Hatsjoo!

We zijn er (al) hoor. Paar dagen eerder dan gepland, maar we zullen die dagen moeiteloos doorkomen. Willen naar Louisiana, even boven Kopenhagen, alwaar een mooi museum is, en wellicht met de trein naar Zweden (Malmø), ach, we vermaken ons wel. Vanmiddag kwamen we hier aan. Grote stad is na al die natuurwel weer een prettige afwisseling.

We hebben voor drie dagen een eigen kamer en badkamerin een Danhostel, 6 km van centrum. Rest was vol, danwel onbetaalbaar. Kamer is simpel, maar dat zijn wij ook

Laughing
.Met weinig tevreden zijn maakt hetleven oh zo simpel! En ja, 6km, is voor ons een lachertje.

Vanmiddag gelijk naar centrum gefietst; Radhuspladsen, Tivoli, CS en net als in Amsterdam ligt de stad open. Er wordt altijd ge- dan wel verbouwd. Maar heerlijk om hier te zijn; enorm veel fietsers, gekke mensen en wat ons betreft voldoende te zien en te doen. In de namiddag pils gedronken op een terrasje, daarna gegeten in een kekke tent in een nieuwe wijk.

Morgen gaan we treinen naar Louisiana,afpilsen in Nyhavn en 'smørrebrod' eten. We houden jullie op de hoogte!

50km,2,5u gefietst vanaf Køge

15km gefietst in København

Tanja & Robert

Oh ja, ook hier weer een beveiliging zodat uploaden van al die prachtige foto's, waarnaar iedereen zo reuze benieuwd is, niet lukt. Zoals eerder gemeld: jullie houden ze tegoed!

Babette

Ik hoop dat we spoedig die ene foto te zien krijgen waar jullie allebei lachend op staan!!
Maak je maar geen zorgen over die andere foto's jullie schrijven zo beeldend dat ik het zo voor me zie..
Lekker blijven genieten en volgende week wordt het hier 30gr kunnen jullie je daar alvast op verheugen.

Dick

Het moet toch wel iets bijzonders zijn zo'n fietsvakantie. Dagen door wind en regen fietsen, je knie aan gort trappen en dan uiteindelijk blij zijn als je een paar dagen eerder in de "grote" stad aankomt omdat de natuur heel mooi maar ook heel saai is. Toch hebben jullie het samen erg naar je zin lees ik uit de mooi geschreven enthousiaste reisverslagen. Tja hoe zal ik het zeggen... fietsvakantie

Arjen

Heb de bovenstaande commentaar gelezen, ik weet wat is fietsen door de natuur, maar in de stad is ook reuze leuk. Een mens moet af en toe wat veranderen.
Wens jullie nog veel plezier zonder die kleine grappige man, maar dat is jullie wel toevertrouwd, want jullie zijn ook best grappig, heb gisteren nog met de geschiedkundige (voorheen bioloog) over de reis gehad en we waren het er over eens dat het wel heel is. Ook de groeten van mijn vrouw en mijn 2 kinderen.

Arjen

PS. Voor de foto's organiseren wij een gezellige avond zodat wij die allemaal kunnen zien onder het genot van een hapje en een drankje.

Dianne Duijnhouwer

Kopenhagen is fantastisch en omdat jullie zo lekker cultureel bezig zijn moet je het Danish Design Centre ook zeker bezoeken. Niet groot, maar geeft goed beeld van de vele moderne gebruiksartikelen door de jaren heen. Goeie tijd samen!