tanjaenrobert.reismee.nl

Güstrow-Rostock

Na een FANTASTISCH Sommerfest gisterenavond en een slechte nachtrust (er was nogal wat Lärm draussen) vanmorgen om half 10 vertrokken richting Rostock, de laatste Duitse plaats op ons tripje. We gingen als een speer! Niemand heeft ons ingehaald, behalve (heel) snelverkeer natuurlijk. Tsjonge, het lijkt of hier niemand woont. Wat een rust. Heeft iets weg van Noord-Frankrijk toen wij daar in 2009 doorheen trapten.

Weinig bos en water gespot, wel hele mooie velden vol met bloemen, veel vogels en prachtige luchten. Zie de foto`s. Natürlich weer een stukje ongeasfalteerd, maar ach dat mag geen naam hebben na alle km´s onverhard die we tot nog toe hebben gehad.

Zitten nu in Rostock, Hotel Ibis, invalidenkamer (!). Hebben wij weer! Was nog enige kamer (nicht rauchen), heeft zijn voordelen: deuren gaan automatisch open, fietsen kunnen zo mee de kamer in en niet te vergeten een praktisch krukje voor het douchen

Laughing
Wink

Gaan zo de stad bezichtigen en onderzoeken hoe laat we de boot naar Denemarken moeten hebben morgenvroeg. En een pils of twee trinken uiteraard.

56km, 2,5uur gefietst

volgende bericht is vanaf één van de Deense eilanden! Tot dan.

NB: de foto´s houden jullie tegoed, computer alhier staat niet toe dat programmaatje geladen kan worden om foto´s op de site te zetten, helaas. Het zijn mooie foto´s dus blijf ons volgen!!

Tanja & Robert

Thijs

Klinkt gezellig. Veel plezier nog

Yolanda

Natuurlijk kregen jullie een invalidekamer. Ze hebben je natuurlijk zien lopen met die knie.
Hou je hoed vast op dat eiland want als het daar net zo hard waait als hier kun je je lol op.

Megen sjov

Yolanda

Arjen

Na het lezen van jullie relaas van de laatste paar dagen kan ik me voorstellen dat jullie mij missen, ten eerste als vrolijke noot en ten tweede om jullie uit de wind te houden.
Ik was nog even in gesprek met onze geschiedkundige JdW te B ( je weet wel de bioloog op locatie in Oostenrijk) en ik vertelde over het Viktoriapark waar je over Berlijn heen kon kijken en toen kwam hij met de interessante mededeling dat het park is aangelegd op het puin dat afgevoerd is bij de wederopbouw van Berlijn.
Zo leer je nog.
Veel plezier nog en goede reis.
Gruess Gotti