tanjaenrobert.reismee.nl

Zehdenick-Ravensbrück-Wesenberg

08.45u op de fiets! Ik kamp met kniepijn, is lastig, maar het gaat wel. Tanja is overbezorgd en laat me het liefst opnemen, maar wij Van Heesen gaan dit fietstripje niet uit de weg. Bij de Bäckerei wat lekkers gehaald a raison de EUR 1,72 (waar doen ze het van??).

Ik dacht toch te weten dat 'Eeuwig zingen de bossen ...' uit Scandinavie stamt, maar hier in Brandenburg weten ze er ook weg mee! Potdikke, heb nog nooit zoveel bomen bij elkander gezien en water (wel handig om te blussen, löschen am deutsch):

Aangezien ik mijn aandacht richt op het spotten van de rode lynx, de wolf en de schwarze Bäre, dient Tanja de richtingsbordjes in de smiezen te houden. En dat doet ze met verve, gelukkig maar, anders hadden we aan de Pools grens gestaan oder so etwas.

Op de route lag Ravensbrück, KZ Lager Mädchen und Frauen. Erg indrukwekkend, zeer groot, denk wel 5x groter dan KZ Lager Mauthausen 2010.We kunnen er beiden niet veel over zeggen, je moet er geweest zijn.

Vandaag ca 20km ongeasfalteerd pad gefietst/gelopen, deed ons herinneren aan Hongarije 2010. Morgen de fietsen maar eens controleren op (bijna) losse onderdelen. De fietsen doen het trouwens geweldig! Kan ook haast niet anders na geprepareerd te zijn door Auke Fietsen te Ede, een echte vakman!

We zijn geland in Wesenberg in Mecklenburg-Vorpommern, ca 150km boven Berlijn, iets minder dan 500km van eindbestemming Kopenhagen. Voor vandaaghebben we beiden de pap-op!

72km gefietst, 4u22min

Robert

Reacties

Reacties

Suus

Hoi Familie,

Leuke verhalen en goeie foto's! Ik vind het niet eens een gek idee van Tan om je te laten opnemen.

Groetjes je nifje

P.s. Ik vertrek woensdag naar Boedapest, verrassing van m'n baas. (puur zakelijk)

Oom Carlos

Dat je toch weer moet lopen met je fiets in dat
geordende land, dat is kpa(kutjepikanddijvie), hier
regent het, zit binnen met klein griepje of zoiets, maar
ja hoef m'n baas niet meer te bellen, succes verder en
oh,ja de currywurst ist zum ende ciau HaCha

Caroline

Goed van je broer om niet te veel door te zeuren over je knie, zo zijn wij van Heesen niet. Mij zal je ook niet meer horen over mijn knie. (al hoewel ik af en toe nog pijnscheuten heb door mijn knie!!)
De afstanden zijn iets verder dan in Berlijn maar begrijp dat jullie het nog steeds volhouden. En een curry worst met een biertje doet wonderen.

Trap ze

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!