tanjaenrobert.reismee.nl

Berlijn verlaten

Ondanks vakantie om 07.00u op, (Tanja, ik niet). Iets na 8´en zaten we aan het ontbijt; even naar de Lidl voor een paar liter water, afscheid nemen van (schoon-)zuster en zwager and off we go.

Tsja, en toen Berlijn uit. Na een uur zaten we fout, aan de verkeerde kant van het water. Kortom, 7km voor jan-met-de-korte-achternaam gefietst. We hebben voor hetere vuren gestaan, dus dit lost zich ook op. Volkspark Jungfernheide, onderlangs vliegveld Tegel, Hakenfelde, Henningsdorf en Birkenwerder (currywurst mit pommes frites), Oranienburg; langs water en door bossen, kilometers dennenbossen. En een rust; enige levende wezens buiten vogels en vlinders zijnandere fietsers op weg naar Berlijn. Natuurlijk reden we een straf tempo, waardoor slechts zeer geoefende fietsers zich met ons konden meten.

Via Liebenwalde kwamen we rond 4 uur in Zehdenick, hotelletje gevonden. Goed gerust, gegeten, wandelingetje gemaakt, vieze koffie getrunken ('PING') en op tijd liggen. Ben een beetje uitgewoond; ik vond het een zware dag. Morgen iets kalmer aan.