tanjaenrobert.reismee.nl

Pfingsten!

Wat een prachtige en fantastische dagen hebben we gehad! Schitterend weer, 26-28°, heerlijk gefietst en natuurlijk reteveel gezien. Was nog vergeten te schrijven dat we zaterdagavond dwars door Kreuzberg zijn gefietst; hin-und-her, want we reden weer eens verkeerd ... Leuke wijk, veel jongeren, allochtonen, antie-kernenergie en die Grünen!

De val van zuslief heeft behoudens de kapotte broek, die overigens gewoon mee terug gaat naar Nederland (ze gaat er een leuke korte broek van maken), geen gevolgen gehad, gelukkig. Gisteren, 1e Pinksterdag,zijn we om uurtje of 10naar Viktoria Park gefietst. in die Berghütte Kaffee getrunken, bergje beklommen (ohne Fahrrad). Eenverrassend mooi uitzicht over Berlijn.Naar 'beneden' en toen naar die Mitte, het centrum. Brandenburger Tor, Berliner Dom, Unter den Linden enz enz. Geweldig om met eigen fiets dwars door Berlijn te karren. Tegenover de Dom geluncht, uiteraard met een kleinBiertje

Laughing
. Daarna naar Ost-Berlin, op zoek naar Stasi-Museum. Was under construction, dus effe lastig te vinden. Wel indrukwekkend. Teruggefietst via Alexanderplatz en Karl-Marx-Allee; links en rechts dezelfde gebouwen, alsof ze gespiegeld zijn, merkwaardig om te zien. Veel glas opstraat, voornamelijk in Osten (heeft wellicht ook te maken met de vrije dagen van de vuilophaal- en straatveegdiensten van de gemeente). Zum Glück nog geen lekke banden. 's Avonds gegeten in wijk rond Savigny Platz. Uurtje of 10 koffie gedronken irgendwo en toen onder de klamme lappen.

Vandaag, 2e Pinksterdag, weer rond 10 uur afgesproken. Naar Charlottenburg. Mooi slot, door het park gefietst, die Spree entlang. Tanja wilde graag naar Prenslauer Berg, naar de Wasserturm en daar in de buurt de beste curryworst van Berlijn hakken. Jammer, de Imbiss Konnopke is op zon- en feestdagen geschlossen! De Wasserturm en het gebied daaromheen staat bekend als het eerste concentratiekamp van de Nazi's. Daar is gelukkig niets meer van terug te zien. Mooie rustige plek, waar druivenranken op de heuvel naar de toren groeien. De curryworst hebben we bij de Dom aan Unter den Linden gegeten met (wieder) een klein biertje. Nog effe langs Chckpoint Charlie aan de Friedrichstrasse en toen was het mooi geweest. Rond kwart voor 4 weer terug op de basis. Voorbereidingen voor morgen zijn in volle gang, tegen negenen zullen we Berlijn achter ons laten en starten met ons tochtje naar Denemarken. Eerst vanavond nog ergens (Vietnamees) eten en afscheid nemen van onze tijdelijke reisgenoten. We houden je op de hoogte van onze belevenissen

Cool
!! Leuk dat je meereist.

Oh ja, 1e Pinksterdag: 37 km gefietst, 2e Pinksterdag: 33 km. En zonder te piepen!

Ronald

Ola,

Goed te lezen dat jullie het leuk hebben... Hier zit de eerste echte dag er ook op. Zowaar zonder regen en met de nodige zon. Succes de komende weken en zie jullie de 29e!

Stephan & Anne-marie

De tijd van een beetje rondrijden, bier drinken en worst eten is nu voorbij. Op naar het noorden en kilometers maken is het devies!
Laat even weten wanneer de eerste Carlsberg wordt getoucheerd.

Veel plezier en zet 'm op

Gr

SAMQD

Arjen en Caroline

Zo weer thuis in Bennekom en het gewone leven kan weer beginnen. Wij hebben erg genoten van de fietsdagen door Berlijn, je kijkt heel anders naar zo'n stad op de fiets. Je ziet meer van de stad dan wanneer je de metro neemt, bijvoorbeeld de tocht langs de rivier de Spree.
Gelukkig houden Robert en Tanja er ook van om af en toe eens te stoppen voor een hapje en een drankje, wij passen ons snel aan!! Al met al hele gezellige dagen gehad. Robert en Tanja bedankt en wij hopen dat jullie het verder redden zonder ons.

Guido

37 en 33km gefietst? Dat is natuurlijk peanuts, loop ik elke ochtend van 6 tot 8. Hier in Amsterdam is het weer ideaal, volle zon en 35 graden. Hoop dat jullie ook een beetje goed weer hebben.

Tschüss