tanjaenrobert.reismee.nl

we zijn er bijna klaar voor.

We zijn de spullen alweer aan het verzamelen, wat moet er allemaal mee voor onze fietsvakantie? Een reserve opvouwbare buitenband (je wist niet dat dat bestaat), 2 binnenbanden, remblokjes, fietspompje, plakspul, tape en bindertjes, allerlei handig gereedschap. Eerste-hulptasje; I-pod met 10 luisterboeken (die ik natuurlijk nooit allemaal ga luisteren, maar ik heb in ieder geval de keuze), kleine I-pod met nieuwe muziekjes. Ook Robert heeft een I-pod met zijn muziekjes. Onze smaken verschillen nogal. Oplaadsnoertjes, wereldstekker, hygienische handgel en dettol doekjes (lichte mate van smetvrees), plastuiten (wat zijn dat?), zakdoekjes en wasmiddel. Natuurlijk boekjes van Berlijn en Kopenhagen en fiets-routekaarten. En nog een heleboel andere dingen. We kunnen per persoon ong. 18 kilo bagage meenemen, verdeeld over 2 fietstassen. Toilet-artikelen zijn behoorlijk zwaar. Ik ga niet onopgemaakt de deur uit, dus m'n lippenstift, oogschaduw, oogpotlood, mascara, flesje nagellak en een lekker 'luchtje' moeten mee.

We moeten heel selectief zijn in keuze van kleding. Dat is voor mij 1 paar extra schoenen en slippers die makkelijk lopen en ook nog onder een rokje passen. Zo moet al m'n kleding, die ik alleen maar 's avonds draag, gecombineerd kunnen worden. Overdag draag ik natuurlijk fietskleding met fietsschoenen. Je ziet, er is over nagedacht. M'n yoga-matje laat ik maar thuis, kan er niet meer bij.

Onze fietsen zijn helemaal nagekeken en hersteld, daar waar nodig.

Dit jaar gaan we fietsen van Berlijn naar Kopenhagen ongeveer 700 km. We gaan zaterdag 11 juni met de trein (+ fietsen) vanuit Ede naar Amersfoort en vandaar met internationale trein naar Berlijn. Gaan het Pinkster-weekend de stad op de fiets verkennen samen met Arjen & Caroline. Arjen & Caroline komen met de auto en eigen fietsen en gaan na Pinksteren weer naar huis.

Op dinsdag 14 juni fietsen wij richting Kopenhagen en hopen daar 10 dagen later te zijn om Kopenhagen te beleven.

Maandagavond 27 juni vertrekken we vanuit de Deense hoofdstad met de Internationale nachttrein en hopen dinsdagochtend thuis te komen. We-hebben-er-zin-in

Laughing
Cool
!

Tanja

Babette

Ik vind het weer fantastisch dat we mee mogen (lees zelf niet hoef te fietsen).
Ik hoop wel dat je inderdaad het gas uitdoet en dat jullie intens gaan genieten.
Veel mooi fiets weer,plezier en plezierige verrassingen gewenst!!

Ita

Hallo lieve vrienden,
Heel veel plezier en fiets voorzichtig.....
Robert, ik hoop dat je niet teveel last heb van die slijmbeursontsteking, errug vervelend.
Enne Tanja, ik wist niet dat je zo ijdel bent?!
Toi, toi, geniet ze!!!

Arjen en caroline

Wij gaan ze uitzwaaien maar eerst nog een paar dagen genieten van Berlijn.
Gelukkig hebben wij geen smetvrees en kunnen wij wel gewone kleren meenemen.
Heerlijk alle spullen in een koffer in de auto!!! En in Berlijn op de fiets zonder zijtassen (alleen geld mee om geregeld op een terrasje te gaan zitten).
Robert en Tanja geniet van jullie reis en wij blijven jullie na Berlijn volgen via deze site.

Dick

Nog gedacht aan een extra rolletje toiletpapier, geeft mogelijkheden om zo nodig toch even heerlijk te po-epen langs de snelweg. Jammer dat Robert een plastuit nodig heeft of wil Tanja "het" op de fiets gaan doen als ware een echte beroepsrenner?

Jan

Tja dit doet me natuurlijk weer terug denken aan een hele leuke en gezellige fiets vakantie langs de donau....was heel leuk met Arjen, ook leuk dat Robert en tanja toen meegingen. Nu moeten jullie het alleen doen en of dat goed is voor de relatie?? pas op laat je niet verleiden door inmiddels sprekende komkommers..ga je de verkeerde kant op! Genoeg gel... veel plezier en zal jullie uiteraard volgen! gruBe von der Jan

Stephan en Anne-marie

Nou daar gaat ie dan weer... alles ingesmeerd (fiets- en vitale lichaamsdelen)?

Heel veel plezier, geniet er van en zoals de dokter altijd zegt: hou het bloed dun bij dit soort inspanningen!

HaCha

Goeie reis en veel plezier,
denk om de sprossen genossen

Ankie

Tanja al ontdekt hoe de plastuiten werken?
Zo te lezen zijn jullie er helemaal klaar voor, Succes en veel plezier en ga jullie zeker volgen.
Goeie reis mrg!!

Boudewijn

Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's. Hoop dat de wegen beter zijn dan in de Balkan.
gr van de Schenkeltjes

Yo

Nou he he, ze zijn er.
Is de fiets van Caroline al overstuur of valt het mee.

Leuk om jullie belevenissen weer te gaan volgen.
Ben reuze benieuwd naar de plastuit. Hoeft niet perse met foto hoor Robert.
Berlijn schijnt erg mooi te zijn dus geniet ervan.
Groeten en vooral sterkte voor Carolien.
Yo

Thijs

Heel veel plezier weer. Neem lekker de tijd om de wereld om jullie heen te bekijken. Gelukkig niet zo veel bergen deze keer.
Als jullie na deze tour volgend jaar weer eens gaan, misschien dat wij volgend jaar dan ook een stukje mee fietsen. Lijkt me reuze gezellig. Viel Spaß, Thijs.

Margaret

Hoi Robert en Tanja, genietse van jullie vakantie. Leuk dat wij het zo weer mogen volgen! Ben genieuwd wat de fietsroutes worden. DOEI!

Ita

Leuk en treffend geschreven Robert. Ik zie jullie al fietsend door Berlijn gaan. Het beloofd wat voor de komende dagen. Lekker relaxed voor de PC jullie verhalen lezend.....ik kan niet wachten!!!!
Toi toi,
Peter en Ita